07 July 2017

Prelude : new graffiti


Demi Dia yang memberi rasa
Demi Dia pemegang sekalian hati
Andai dia bukan yang terbaik untukku
Palingkan lah rasa sayang ini dari hati…

“kau yang beruntung. dia sayangkan kau sangat2. Tapi sikit pun dia tak mintak apa2 balasan dari kau. dia yang tak pernah putus doakan kau bila kau susah. Dia nak tengok kau gembira, kau selamat itu jek.” Lampu bertukar hijau, Aniq betulkan imbangan minyak dan cluth di kaki. Kereta putih perlahan bergerak belok ke kiri.

“Aku tak nak bagi harapan dekat dia sebab aku tak tahu samada aku boleh bahagiakan dia ke tak. Aku tak percayakan diri aku sendiri. Mungkin… a friend is more than enough. ” rokok di tangan di tonyoh masuk ke dalam bekas rokok di atas meja makan itu. Fiqri bangun melangkah ke motornya yang di parking di tepi jalan.

“aku bagi kau setahun jek. lepas tue kau kena janji dengan aku yang kau akan lupakan dia. Takkan kau nak sayangkan dia sampai dia kahwin kot.” Tajam mata hanna merenung kawan didepannya. Puas dah dia tgk kawan dia berharap pada yang tak pasti.

“Biar lah rasa tue hilang sendiri. Dulu aku doa untuk dia, untuk aku, untuk kami. Tapi skrang doa aku untuk aku, untuk aku lupakan dia.” Setiap saat dia teringatkan lelaki itu, doa itu tak pernah putus dari bibir fathin. 

Sabar…
Dia dah sediakan hadiah yang terindah dan termanis untuk orang2 yang sabar.
Kau tau tak manis dia tue sampai boleh kena diabetis!

******************************************************************************
aku tak tau nak bagi tajuk apa...korg boleh suggest yg sesuai.
and cerita nie pun tak abis karang lagi, sebab ada 2 choice of ending.

doakan saya lapang hati untuk mngarang...

0 comments:

Post a Comment