18 June 2017

new chapter of life

yes! seperti tajuknya...aku di seberang laut skrang.

I know aku hutang cerita. tapi bz utk persiapan pindah tempat nie...ampun kena tangguh dulu.

balik dari Maldives, rezeki tiba2 masuk. masa nie rasa masa memang singkat sangat.
penat balik bercuti pun tak hilang lagi. nak kena bersedia pulak untuk pindah tempat kerja baru.

tempat baru, luar johor, luar Malaysia. lepas tue tak leh cuti utk 6 bulan. bukanlah tak boleh tapi rugi kalau cuti, gaji tak dapat. plan bulan 8 nak ke perhentian kena cancel. kesian kawan2 aku. kitorg dah plan macam2 dah. nak ke bidong, upgrade lessen scuba... ke laut semuanya.

mmg kadang2 tak semua kita boleh rancang. dalam sibuk nak ke seberang laut. sempat jugak menyelit trip ke tioman seminggu sebelum puasa. sebab fikir kalau tak pergi skrang, nnt next 6 months baru boleh pergi. OMG I miss the ocean already!

sempat lah menghabis2kan 2 minggu puasa kat JB dengan ibu, dengan kawan2. alahai rindu plak ngan kawan2 aku kat sana. dah elok dah kenal masing2, kena berpisah pulak. harap jarak jek jauh tapi kita tetap dekat yer.

will try to update soon. especially Maldives trip. entry dah siap. gambar dekat laptop kat rumah...nnt yer. but aku dah siap compilation video. boleh tengok di sini.

doakan aku kat sini semuanya baik2 belaka.

0 comments:

Post a Comment